Klachtenregeling

Hoewel de meeste paramedische zorgverleners hun best doen om goede zorg te bieden, kan het toch gebeuren dat u niet tevreden bent en met een klacht zit over een paramedicus. Hieronder leest u wat u in een dergelijke situatie kunt doen.

Meld een klacht eerst schriftelijk bij de paramedicus zelf en vraag bijvoorbeeld een gesprek aan, waarin u samen de klacht kunt bespreken. Mogelijk is uw zorgverlener niet op de hoogte dat u ontevreden bent of is er sprake van een misverstand. Een gesprek met de zorgverlener kan vaak al leiden tot een oplossing! Maak voor het gesprek een afspraak, zodat er voldoende tijd voor u gereserveerd kan worden.
In de brief kunt u aangeven wat de aard van uw klacht is, hoe en wanneer de klacht is ontstaan en bijvoorbeeld wat volgens u een goede stap in de richting is om gezamenlijk tot een oplossing te komen.

Blijft u na schriftelijk contact en/of een gesprek zitten met de klacht, dan kunt u bij het
Klachtenloket Paramedici (KLP) een klacht indienen. Via de beroepsgroep VVOCM zijn wij
aangesloten bij de klachten- en geschillenregeling paramedici. Raadpleeg voor meer informatie de website: https://www.kwaliteitsregisterparamedici.nl/klp/default.aspx

© 2024 - Alle rechten voorbehouden - Mensendieckpraktijkkralingen

Website laten maken? Doelbewust.nl

Gratis Workshop Slaap